tisdag 28 april 2009

Fåfänga

En lördagsförmiddag för några veckor sedan parkerade jag bilen nere på Strandvägen utanför Svenskt Tenn. En riktigt trång parkeringsplats - men efter lite lirkande gick bilen in. Skönt. Avståndet till framförvarande och bakomvarande bil rörde sig om centimetrar.

Några timmars ärendesuträttande senare var det dags att köra hem till trygga Söder. C och jag hoppar in i bilen och jag påbörjar utlirkningen från parkeringsplatsen. Alla andra platser är tagna, så jag blir inte förvånad när jag i sidobakspegeln ser att det står en något mindre, tyskregistrerad bil bakom och väntar på att få min plats.

Jag lirkar ut och rullar sakta bort. I backspegeln ser jag hur den något mindre bilen försöker fickparkera in på den lediga platsen. Det går sådär. Vi får rött vid trafikljusen vid Dramaten. Perfekt, nu ska jag se hur det går för den andra föraren.

Efter några försök ger föraren upp och rullar vidare. En mindre bil. Fickparkering = manligt.

Inga kommentarer: