måndag 4 maj 2009

Pregiskt: Vältring

Några timmar kvarstår av friheten innan det giska tar över. Jag funderar på olika onyttiga vältringsalternativ. Valet faller på Estrellas Dillchips och gräsfil. Som en narkoman slukar jag innehållet med hull och hår. Tokäckligt, men det var det värt!

Till chipsen läste jag ut de sista sidorna i Aldrig fucka upp. Helt ok, inte lika bra som Snabba Cash. Men det är tugget man vill åt. Softish.

Till detta drack jag resterna av Dönnhoffs Hermannshöhle 2006, hade sparat ett par dl från i lördags. Idag hade dock vinet fallit ihop totalt - alkoholen hade tagit över och vinet kändes bara platt och alkoholstarkt. Inget vidare. Jag sipper lite men häller ut det mesta. Så 2006 får väl ännu så länge sådärstatus. Jag råkade köpa på mig en eller två Breuer Schlossberg 2006 också, så de ligger på tur.

Idag måndag är det GI rivstart som gäller. Jag har bullrat upp med keso och en bit lammstek från i Påskas. Eller heter det bullat upp? Det känns som att båda funkar en dag som denna...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med GI. Kör själv LCHF sen tre-fyra månader. Underbart bra!

/Inger

Red Scream sa...

Tack! Ännu så länge (4 h) har det gått bra :-)