söndag 6 december 2009

Lördagskoma




Lördag och med det allsköns fix! Medan C drar iväg och tränar åker jag till straffavgiftsavdelningen för att lägga upp ett par byxor, en kavaj och en skjorta. Sedan åker vi till universitetet där jag hämtar en 40 centimeter hög hög av studentrapporter som ska rättas. Ge mig styrka!

Efter det känner vi oss lite hungriga så vi styr Volvon mot Årsta. Efter att ha hängt på Gullmars Kebab ett bra tag känner vi för lite förnyelse, så vi kör vidare mot Palmyra Kebab som vi hört mycket gott om. Vi beställer var sin kycklingtallrik.


Shitas patatas fritas vilka skogshuggarportioner! Nu vet jag inte om bilderna gör rättvisa, men se på besticken: ganska små i jämförelse, nicht? Vi hugger in. Supersmarrigt! Kycklingen är härligt saftig, riset är jättegott. Kryddat med kardemumma, varför gör vi inte det hemma? Palmyra Kebab, klar rekommendation!


Puh vad mycket! Men efter en kämparinsats går det ner. Vi kör vidare mot Sickla för att kolla lite affärer och handla lite mat. Någonstans på parkeringen märker vi att vi båda är ganska trötta. Vi försöker shoppa lite men det går trögt. Väl hemma igen är diagnosen klar: lunchkoma.

Det visar sig att vi har fått den svårartade formen av lunchkoma! Vi sover ett par timmar, men kommer liksom aldrig in i matchen igen. Vi lyssnar lite på Bach, först Anne Sofie von Otter som sjunger några kantat, sedan Matteuspassionen. Jag läser lite i De fattiga i Lodz och C slösurfar. Och kl 21.30 är det släckt och tyst. Ja, så spenderade vi vår lördag!
.

1 kommentar:

Anonym sa...

fast jag tror det var 22.30 som det var släckt och tyst. Tyst förresten? Jag blev störd av något ihållande ljud som var mer intensivt än något jag hört på dan