torsdag 5 augusti 2010

Sheepy










Efter en trevlig dag, kväll och dag i Visby och Hau och Ar och Blå Lagunen och Jungfrun vinkar jag av Healing-N (som var med första dygnet) vid båten och styr min traditionsenliga mother of rent-a wreck norrut till Hellvi vandrarhem utanför Lärbro där jag ska bo tre nätter. Planen är att lägga två heldagar att utforska Fårö. Jag läser i min turistguide att namnet dock inte har något med proteinstrukturen får (som ger lamm) att göra, utan av ”farled.” Well well…

Hellvi skola visar sig vara ett supertrevligt litet vandrarhem! De har två rum och en stor gympasal (omgjord till sovsal). Då rummen var uthyrda när jag bokade inkvarterar jag mig därför i gympasalen. Inga andra gäster verkar dyka upp, så jag får hela sovsalen för mig själv. Skönt!



Dagen efter packar jag in mig i den lilla bilen och kör mot Fårö. Då det är en ganska solig dag och jag är lite sent ute blir det ca en timmes kö till färjan. Men det gör inget, jag passar på att äta frukost, dricka kaffe och kolla kartan. Enligt M, Cs systers man, når man de bästa raukiga miljöerna till vänster efter färjan. I’ll take a left, for certain…




PS Lite bilder från Jungfrun, Visby by night och Blå lagunen:















DS

Inga kommentarer: