söndag 19 september 2010

Skärsätra hamnväg





Hade nyligen ett ärende till ett av stans hotell som ingår i Worldhotelskonceptet. Bläddrade lite i katalogen över alla hotell som finns med i konceptet, som vanligt lite nyfiken på vad de skriver om Stockholm.

Hm, intressanta vägar de valt att markera! Essingeleden, Söderleden, Klarastrandsleden och Centralbron är väl utmärkta. Liksom Klaratunneln och - Norra Länken??? En stilla undran, för vem är den här kartan skriven? Känns som att målgruppen är utländska bankrånare som behöver ha koll på de viktigaste flyktvägarna!

Lite tokroligt är det också att de döpt om den norra delen av Sveavägen till Skärsätra hamnväg.




Det tyckte vi var lite kul! Väl hemma igen måste jag bara gå in på hitta.se (eftersom jag vägrar att gå in på eniro efter deras tv-reklam med den korkade chefen och den lilla asfula tomten) och kolla (1) om det finns en Skärsätra hamnväg, (2) om det överhuvudtaget finns ett ”Skärsätra” (C föreslår mellan Säkris och Sätra), och (3) om det nu finns en Skärsätra hamnväg, var den nu ligger i sådana fallet.

Det visar sig efter lite efterforskningar att det finns både ett Skärsätra och en Skärsätra hamnväg – ligger i Uppsala och på Lidingö! Det visar sig också att det finns flera Skärsätra hamnvägar lite varstans i vårt vackra land, oftast i anslutningar till Sveavägar, samt att det finns lite diskussioner kring dessa hamnvägar. Se här och här!

Annars är det ganska lugnt såhär på valdagen. Det skulle ha varit kul att gå på ett riktigt valmöte, spelar inte så stor roll vilket parti. Jag tänker mig en uppeldad talare och en euforisk publik som ger stående ovationer var femte mening... Fast det får bli nästa gång, har inte riktigt hittat tiden för det, morr!


PS Well, det är bara att erkänna - jag ligger sist i Tastelines och Arlas tävling Årets Hemmakock. Mungamo! Inser så smått att jag nog är bättre på att äta än att laga och vad viktigare är - en bilvande viktig förkämpe för devisen om att "krångla inte till det!" DS

PPS Om ni också tycker att det är viktigt med okomplicerat vrålgott får ni naturligtvis gå in och rösta på mig. DS

PPPS Länk DS

Inga kommentarer: