fredag 22 oktober 2010

Träningsstatus, så här på korkskruvsångestens sämsta dag

Såhär knappt två veckor efter mitt inledande 5000-kronorspass på SATS kan det vara läge att avlägga en första exit poll på de tre problemområdena: styrkan, vikten och konditionen. Jag har nu kört två Back and Bonespass och även tränat igenom resten av kroppen samt kört ett konditionspass på cykeln.

Styrkan verkar det vara minst problematiska. Även om jag inte lyfter lika mycket och inte lika länge, verkar ändå grunden finnas kvar. Utfall med skivstång, förut tog jag 3 set à 60 kg (stång + 2 * 20 kr). Nu provade jag på 2 set à 30 kg (stång + 2 * 5 kr) och det fanns utrymme kvar. Likaså med rygg, lite rostigt men det är på G!

Vikten däremot är det mer problem med. Efter att jag sett sanningen i vita ögat gör jag uppskattningen att jag ligger på ca 15 kg ren övervikt. Det ska bort!

Men som ohotad problemetta kommer kondisen. Den är verkligen helt borta. Tog ett konditionspass igår och tänkte köra 45 minuter på läge ”7.” Tjena mittbena. Efter 15 minuter såg jag Bolly -96:or när jag blundade så det var bara att hoppa av...

Idag är det annars korkskruvsångestens sämsta dag – jag fyller nämlischen år idag! Senare i kväll ska vi till kära vänner N & M på Isle of Get Up. De har lovat pannkaksfrukost imorgon, mot det är man ju chanslös…

Trevlig helg alla!



PS Fick Underbara dagar framför oss i födelsedagspresent av C. Tack så jättemycket! Ska bli spännande att läsa. Kram kram!




PPS kolla vädret!!!











2 kommentarer:

Svenssonsmakaren sa...

Grattis, verkar som att det är Oktober som är månaden med stort M, O eller hur man nu säger. GRATTIS!

Red Scream sa...

Tack så mycket!!! Ja, oktober är en bra månad!

I kväll - eller imorgon - blir det kaliforniskt (tror jag). Återkommer!