söndag 13 februari 2011

The end of the preface




Tänkte först skriva the end of the beginning men jag tror att inte ens med lite god vilja går det igenom kvalitetskontrollen! Well, som ni förstår har jag börjat med Oscar Wilde. Först ut är The Picture of Dorian Gray, som jag ber om att få återkomma till. Men så här långt, drygt 30 sidor in i berättelsen, har jag redan stött på några odödliga Oscar Wildecitat:


“The only way to get rid of a temptation is to yield to it” (sid 29)

“It is only shallow people who do not judge by appearances. The true mystery of the world is in the visible, not the invisible” (sid 32)

“Nowadays people know the price of everything, and the value of nothing” (sid 48)

Jag återkommer! Det är kul läsning!



PS Enligt C är rotfrukter i ugn bland det godaste man kan äta. Jag är bredd att hålla med. Här lite bilder från i fredags, med tillhörande kycklinglårfilé med svampinjoner och en truckload med kräm fräsch. Eller inte...









PPS Jag rörde ner plankade morötter, stavad rotselleri, strimlad fänkål, schallo samt skivade palsternackor från Ryftes på Gotland. Superfina! Fänkålen blev mycket bra.

PPPS Sidhänvisningar refererar till Oscar Wilde (1987), The Works of Oscar Wilde. Gallery Press. London. DS

4 kommentarer:

Svenssonsmakaren sa...

Haha, min kära kan nog dela den uppfattningen. Även om det på senare tid har blivit en hel del broccolimos.

Är tillbaka i högform, ja eller så bra det kan bli. Fick dessutom en öppning, vad sägs om lördag den 26:e Feb?? För tidigt?

Kan höras lite mer ingående men ville bara kolla datumet nu när det fanns chans..

Hade David

Red Scream sa...

Hihi, kul att höra att du är tillbaka! 26 feb funkar fint för mig :-)

Anonym sa...

Palsternacka och Oscar Wilde är ju en udda kombination. Men verkar ju funka!

Ett OW-citat: "Jag brukar säga vad jag tänker. Det är ett stort fel nuförtiden, man blir så lätt missförstådd." passar in på mig just nu. Undrar i vilket sammanhand det sades. Själv har jag ju bara läst citatboken, inte boken.

http://10000metersklubben.shapemeup.se/

Red Scream sa...

Hahaha! Well, jag har typ 900 sidor kvar så jag ser fram emot när jag kommer dit!