tisdag 26 april 2011

Påskbilder: Soluppgång Annandan













Det har varit en bra påsk! Fyra härliga dagar, en hel del fotograferande, en hel del slappande. För det mesta god mat. Här kommer lite summering och reflektioner:

God mat. En lammstek gick åt, samt två kalvkotletter. Lammsteken var riktigt god! Den ena delen blev till gryta tillsammans med lammfond, rödvin, morötter samt potatis. Helt ok. Den andra delen körde vi i ugnen på mycket låg värme, typ 100 grader eller så. Den blev riktigt smarrig! Jag hade inne steken tills termometern visade 71 grader, men då var den fortfarande lite blodig. Men köttet var riktigt mört och härligt!

Bra fotoväder. Vädret har varit perfekt för fotografering! Totalt sett blev det fyra rundor, två gryningsrundor och två dagsrundor. Gryningsrundorna blev bäst. Andra rundan kom jag iväg lite tidigare, men sedan ändrade jag mig angående stället – det blev rip-off istället för Kastellholmen. Dagsljusrundorna blev ok, men inte så mycket mer.

Bra tv. Jag passade på att se alla avsnitt av Fawlty Towers. Köpte samlings-dvdn i julas, sedan har den blivit liggande – tills nu. Skruvad serie! Nu, när jag såg alla i ett svep, ser man att det är en ganska stor skillnad mellan säsong ett och säsong två. Säsong ett är mer jordnära, inte lika hysterisk. Tvåan är helt klart mer utflippad.

Gott vin. Vinmässigt blev det dock inte så mycket – Louis Martini räckte så gott som hela helgen.

Bra slappande. Kände mig ganska utjobbad innan påsken, så det har varit skönt att få sova ut lite (förutom de dagar då klockan ringde 04.00…). Skönt att bara dega runt.

Inga kommentarer: