fredag 15 juli 2011

Bilder från Midnattssolsrallyt 2011






























Återigen flyr jag värmen, larmet och slamret i stan och beger mig till Västerås för att se dag ett av Midnattssolsrallyt 2011. Mycket trevligt! Som de flesta av er känner till är bilkörning en av mina stora passioner i livet, så det är superroligt att bara vandra runt bland alla bilar som är uppställda och ryckas med. Någonstans, deep deep down finns även drömmen om att bo i ett litet rowhouse och ha ett välutrustat garage och vara med i någon klubb (typ den här eller den här) och emellanåt skruva på någon mycket snabb bil (eller varför inte en liten rallybil?) och åka på lite träffar och köra skiten ur alla konkurrenter.

Som sagt, en liten dröm! Helt ärligt så tror jag – och här tror jag att större delen av både min släkt och mina vänner är beredda att hålla med – så är jag bättre på att skruva på vinflaskor än på bilar. Men köra bil – där är jag svårslagen!

Hursomhelst, M och jag kommer dit kring etthugget. Vi börjar med besiktningen och vandrar därefter mest runt och fingrar på alla bilarna. Jag skickar mms till min biltokiga bror – han har koll på alla.

Vad är det här?
R8 Gordini!
Och den här?
356a Speedster (antar att a:et är det viktiga, reds anmärkn)
Den här klarar du aldrig!
Snark vad lätt! En stratos!

Imponerande!

Lite senare kör de tävlande ett första race, ungefär som tourens prolog, inne på området. Vår svenska världsstjärna Kenny Bräck är med och tävlar – kul! Kenny Bräck vann också första deltävlingen, före de etablerade rallyförarna såsom Kenneth Bäcklund, Björn Waldegård och Stig Blomqvist.

Jag låter SLR:en gå varm och tar närmare 500 bilder. Väl hemma blir det snabbredigering och därefter har jag lagt ut dem på min flickrsida. Så, surfa gärna in på min flickrsida för alla bilder!

Idag torsdag var M, C och jag ute och såg en av specialsträckorna, SS nr 5. Återkommer med bilder!


PS maila gärna på redscream snabela live punkt se om ni vill ha högupplösta bilder! DS


OBS! Klicka här för bilder från dag 2!

Inga kommentarer: