tisdag 11 oktober 2011

2010 Keller von der Fels och StikkiNikki





Om det är något du behöver så är det en redig rieslingpusher. En sådan som leder dig rätt, bort från fatade, vita, soon-to-be-vitvinssåsbourgogner och mot underbara, majestätiska, livsbejakande rieslings. Nu senast kom en laddning med Keller! Jag korkar upp. Ner med kranen.

Magic! Varför är det här så vansinnigt gott?!?! Keller 2010 von der Fels öppnar med direktverkande rieslingtoner, en underbar sval doft, lite citrus, lite frukt. I munnen oerhört balanserat. Det här är klass! Mycket spänd på 2010 Kirchspiel – skyhöga förväntningar!

Sedan har jag likt fem miljoner andra stockholmare vandrat in på StikkiNikki och tryckt i mig en massa glass.




Det började hos M1 och M2 där M3 fyllde år och StikkiNikki var önskat. Sedan har jag vandrat dit själv några gånger och länsat stället. Fast Häagen-Dazs är ändå bäst, hehe…

Sedan har även jag drabbats av Bordeaux 2007-vågen och efter Ps rekommendationer druckit det här:




Och det var fantastiskt gott!

PS We're in a dell! DS

3 kommentarer:

Svenssonsmakaren sa...

Haha, undrar om man skulle lägga till "rieslingpusher" på visitkortet ;).. Tur att det smakade, och jo nog blir man mer än lovligt nyfiken på Kirchspielen. Om man ska dra en lärdom av 2009 så känns det dock bäst att vänta ett tag.

Btw, håll telefonen redo ikväll. Ska försöka få till ett samtal. Möjligen inget man behöver säga till en wordfeudjunkie ;) //David

Red Scream sa...

Hehe, det får du göra! :-) Jag är redo! :-) /Ulf

Gabriella Illusion sa...

Hej!
Mitt namn är Gabriella.I samband med att StikkiNikki öppnar igen på Götgatan har jag fått i uppgift att göra ett kreativt montage med reviews om deras glass från bloggar och tidningar.

Jag vill gärna använda mig av din review i sin helhet (text+bilder).
Om jag får?

Om ja, kopierar jag reviewen i bästa mån det går eller så får du mer än gärna skicka mig en kopia av din review i odt/word-format till min mail på gabriella.fjallstrom@gmail.com.
Då vet jag att ditt inlägg visas exakt som du vill :)

Med soliga hälsningar,
Gabriella